Rajd „Magura Wątkowska”

W sobotę 24.09.2022 nasze Szkolne Koło PTTK rozpoczęło nowy rok szkolny dwoma rajdami.

Jedna grupa uczniów wyruszyła na ambitną trasę w Beskid Niski, do Magurskiego Parku Narodowego. Zanim rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę, Pan Marcin zaprosił nas na lekcję historii na Cmentarz z I wojny światowej w Cieklinie. Następnie pojechaliśmy do uzdrowiska Wapienne, gdzie zobaczyliśmy tężnię solankową oraz amfiteatr i ruszyliśmy szlakiem zielonym w kierunku góry Ferdel (648 m n.p.m.), poniżej której znajduje się wieża widokowa. Dzięki pięknej pogodzie mogliśmy z wieży podziwiać panoramę gór.

Idąc dalej szlakiem zielonym granicą Magurskiego Parku Narodowego, dotarliśmy do rezerwatu Kornuty. Jest to najstarszy rezerwat przyrody w Beskidzie Niskim, na którym rozrzucone są fantazyjnie ukształtowane skały, o wysokości do 10 metrów, zbudowane z  piaskowca magurskiego.

Po przejściu kolejnego odcinka trasy grzbietami pasma Parku Magurskiego zdobyliśmy jeden ze szczytów do Korony Beskidu Niskiego – Magurę Wątkowską (846 m n.p.m.). Strudzeni, ale szczęśliwi zeszliśmy do Folusza, gdzie czekał na nas autokar. Zadowoleni wróciliśmy do domów.