Wizyta w Grodzie Kraka

W dniach 9-10 września 2021 r. klasy 7b oraz 8a wyjechały na upragnioną i długo wyczekiwaną dwudniową wycieczkę.

Celem podróży był Gród Kraka.

Pierwszym ciekawym miejscem, jakie odwiedziliśmy był Park Edukacji Globalnej „Wioski Świata” prowadzony przez Salezjański Wolontariat Misyjny – Młodzi Światu.  Na pięknie położonym terenie wędrowaliśmy po świecie. Zwiedziliśmy wszystkie kontynenty, zobaczyliśmy i posłuchaliśmy jak żyją i mieszkają ludzie m. in. w Peru, Papua Nowa Gwinea, w Ghanie, Mongolii.

W każdej z wiosek umieszczono oryginalne eksponaty, fotografie oraz rękodzieła z krajów Globalnego Południa (m.in.: strój do tańca tinku, strój cholity, mundurki szkolne, papuaskie spódniczki z trawy i bambusa, mongolski dell, obuwie, kij deszczowy, charango, figurka unity, bukłaki, poduszka masajska, oware i in.).

Byliśmy też w igloo i rozmawialiśmy o życiu innuitów.

Doświadczyliśmy, że zdenerwowana lama pluje bardzo daleko, a także mogliśmy wydoić jaka.

Każda klasa odbyła ciekawe warsztaty, które pozwoliły nam zdobyć wiedzę o handlu na świecie, a także popracować w grupkach i zintegrować się.

Prosto z Wiosek pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń w Parku im. Stanisława Lema. Pełno tam fizyki i chemii. Odkrywaliśmy ciekawe zjawiska, zachwycaliśmy się ich niewiarygodnością, a także miło spędziliśmy czas na Odlotowym Placu Zabaw.

Po tak wyczerpującym czasie udaliśmy się pyszny obiad, a następnie przejechaliśmy do Muzeum Armii Krajowej.

O patronie naszej szkoły nigdy za wiele informacji, więc utrwalaliśmy nasze oraz zdobywaliśmy nowe. Piękną historię Armii Krajowej pokazali i opowiedzieli nam przewodnicy – pasjonaci. Byliśmy zachwyceni zgromadzoną w muzeum kolekcją broni, a także możliwością oddania strzałów do celu i skoku spadochronowego z wykorzystaniem technologii VR.

Kolejny etap naszej podróży to hotel ROK, w którym zostaliśmy zakwaterowani.

Na wieczór zaplanowane mieliśmy wyjście do Teatru Współczesnego. Pięknie ubrani obejrzeliśmy sztukę „Kamienie na szaniec” oraz wzięliśmy udział w warsztatach aktorskich.

Zielona noc pełna była niespodzianek ?

Wcześnie rano zjedliśmy obfite śniadanko i wyruszyliśmy na całodniowy spacer po Starym Mieście. Pani Przewodniczka ze szczegółami opowiedziała nam historię królów Polski. Zdobyliśmy też 11 tonowy Dzwon Zygmunta. Spacer zakończył się przy Sukiennicach, skąd wyruszyliśmy do restauracji na obiad.

Na zakończenie zwiedzania udaliśmy się do krakowskich podziemi, gdzie Pani Przewodnik barwnie przedstawiła nam dawne dzieje miasta Krakowa.

Podróż do domu minęła szybko, przy dźwiękach znanych przebojów.

Wyjazd zaliczony do bardzo udanych. Dziękujemy Wychowawczyniom – pani Edycie Niedziela oraz pani Danucie Ożarskiej  za zorganizowanie wycieczki i za opiekę. Wielkie podziękowania kierujemy również do Pani Justyny Kurowskiej–Widak za Jej czujne oko w każdym momencie.