Wiosna na Roztoczu

W sobotę 9.04.2022 Szkolne Koło PTTK wyruszyło na kolejną trasę. Tym razem szukaliśmy wiosny na Roztoczu. Pogoda nie zapowiadała się ciekawie, ale wytrwali turyści nie zrażali się tym. Rozpoczęliśmy naszą trasę od Sieniawy. Zobaczyliśmy najpierw piękny pałac Czartoryskich, a później w kościele parafialnym zwiedziliśmy kryptę grobową tej książęcej rodziny.

Kolejnym punktem wyjazdu była wędrówka po Rezerwacie nad Tanwią – podziwialiśmy urokliwe szumy na rzece Tanew. Najbardziej spodobał nam się wodospad na rzece Jeleń. Po trzygodzinnym marszu dotarliśmy do Suśca.

Następnie zwiedziliśmy Cmentarz wojenny Żołnierzy Armii Krajowej w Błudku. Od października 1944r. do marca 1945r. więzieni byli na tym terenie żołnierze AK przez NKWD i UB. Obóz był ściśle chroniony. Więźniowie ciężko pracowali w niedalekich kamieniołomach k/Nowin. Obóz został zlikwidowany 26 marca 1945r. przez oddziały AK.

Dalej przeszliśmy do kamieniołomu w Nowinach. Bardziej uważni znaleźli tam ślady ślimaków w skałach z odległych epok. Kamieniołom aktualnie jest nieczynny. Dzisiaj jest to miejsce turystyczne. Na szczycie ustawiona została drewniana platforma widokowa  z której rozlega się panorama Puszczy Solskiej.

Kolejnym etapem naszej wycieczki był Rezerwat Czartowe Pole położony w dolinie rzeki Sopot. Nazwa Czartowe Pole pochodzi od legendy związanej z objętą rezerwatem polaną, o której mówiono, że jeno czarci tam hasali. Kiedyś znajdowała się tu papiernia, ale pozostały po niej tylko ruiny.

Nasza wyprawa okazała się jedną z najciekawszych. Zapraszamy na Roztocze.