Wprawa SK PTTK w Pieniny

W sobotę 12.10.2019 r. wybraliśmy się w ramach SK PTTK  nr 3 na pierwszy górski rajd w Pieniny. Autokarem przejechaliśmy do Czorsztyna skąd pieszo wędrowaliśmy przez liczne przełęcze i szczyty. Najpierw przeszliśmy Przełęcz Osice w głównym grzbiecie Pienin Właściwych i szczyt Macelek (856m n.p.m) –drugi co do wysokości szczyt w Pieninach Czorsztyńskich. Następnie  szliśmy przez Przełęcz Trzy Kopce, której nazwa pochodzi od tego, że zbiegają się na niej granice 3 wsi: Hałuszowej, Tylki i Sromowiec Niżnych.  Miejsce to oznaczone jest dużym kopcem kamieni. Doszliśmy na  szczyt Czoło(815m n.p.m) leżący w Pieninach Właściwych. Dalej  wędrowaliśmy w pięknej jesiennej aurze przez Przełęcz Szopka zwaną też inaczej przełęczą Chwała Bogu. Idąc podziwialiśmy piękno jesiennych barw przyrody w górach. Nasza trasa prowadziła przez  Trzy Korony (982m n.p.m),  Górę Zamkową (779m n.p.m) i  Białe Skały. Na koniec dotarliśmy do naszego celu- Sokolicy. Jest to szczyt  o wysokości 747 m n.p.m w północno-wschodniej części Pienin Środkowych, w tzw. Pieninkach, na obszarze Pienińskiego Parku Narodowego. Następnie przeszliśmy do Krościenka skąd autokarem wróciliśmy do domu pełni wrażeń.