„Zaczerskie pradzieje, dzieje i nadzieje” czyli Zaczernie z wyobraźni wyjęte.

Zespół Szkół w Zaczerniu wraz z Biblioteką Publiczną w Zaczerniu, zaprosili młodzież szkolną do stworzenia ilustracji tekstów pochodzących z książki pani Danuty Pamuły pt.: “Zaczerskie pradzieje, dzieje i nadzieje”, opisującej naszą miejscowość.
Konkurs trwał od 04.04.2024 r. do 30.04.2024 r. Udział w nim wzięły dzieci ze szkoły podstawowej w Zaczerniu.

Celem konkursu było przybliżenie historii Zaczernia, charakterystycznych elementów jego starej zabudowy, poznanie pojęć, które już nie są używane a były związane z życiem ówczesnych Zaczernian, a także przybliżenie sylwetki Jana Pakosławica ze Stróżysk, pierwszego właściciela Rzeszowa i okolic.
Uczniowie poprzez pracę z utworem literackim, na podstawie którego należało wykonać ilustrację, rozwijali wyobraźni twórczą. Mieli możliwość ukazania pracy plastycznej na forum całej miejscowości poprzez udział w wystawie konkursowej.
W konkursie nagrody przyznano w dwóch kategoriach wiekowych: dla klas I-III oraz klas IV-VII
W skład komisji weszły następujące osoby:
Pani Wanda Kosior
Pani Danuta Pamuła
Pani Elżbieta Augustowska
Pani Justyna Kurowska-Widak

Komisja przyznała następujące nagrody i wyróżnienia:

W klasach I-III:

1 Nagroda: Pola Pleśniak kl. 2a
2 Nagroda: Eryk Dudek kl. 3b
3 Nagroda: Tadeusz Michalik kl. 2b

Wyróżnienia: Łucja Bobeł kl. 1a, Vanessa Wycisk kl. 3b, Marcel Trzeciakiewicz kl. 1b

W klasach IV-VII:

1 Nagroda: Sebastian Wójcik kl. 7b
2 Nagroda: Damian Kielar kl. 7b
3 Nagroda: Natalia Motyka 7a,  Aniela Porada kl. 6a

Wyróżnienia: Natalia Czekańska kl. 7a, Krystian Micał kl. 5a, Zofia Sitek kl. 7b

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu. Gratulujemy twórczego zaangażowania, pomysłów i talentu.
Serdeczne podziękowania dla pań ze świetlic szkolnych za zaangażowanie i pomoc przy powstawaniu prac młodszych uczniów.

Prace podziwiać można w Bibliotece Publicznej w Zaczerniu, mieszczącej się w Domu Kultury. Serdecznie zapraszamy.

Justyna Kurowska-Widak

Scroll to top