Jesień na Roztoczu

27 listopada 2021 r. szkolne koło  PTTK wyruszyło na kolejny rajd. Tym razem poznawaliśmy kolejny ciekawy zakątek naszego kraju – Roztocze.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był cmentarz wojenny w Osuchach, który powstał po największej bitwie partyzanckiej na terytorium dzisiejszej Polski podczas II wojny światowej, w lipcu 1944 r.  Na cmentarzu zostało pochowanych ok. 300, spośród poległych w bitwie 400-800 partyzantów. W mogiłach spoczywają żołnierze Armii Krajowej oraz Batalionów Chłopskich. Tuż obok niedawno powstało muzeum upamiętniające tamte tragiczne wydarzenia. Następnie przeszliśmy do pobliskiego lasu, gdzie znajdują się okopy i stanowiska po bitwie.

Po tej żywej lekcji historii wyruszyliśmy w dalszą drogę do Józefowa. Tu zaczęliśmy zwiedzanie od żydowskiego cmentarza położonego w pobliżu kamieniołomów, które również zwiedziliśmy. Weszliśmy na wieżę widokową i podziwialiśmy piękną panoramę okolicy.

Kolejnym punktem naszej wyprawy było Górecko Kościelne, skąd rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę. Przeszliśmy przez aleję dębów, gdzie rosną drzewa mające ponad 500 lat. Podziwialiśmy też kaplicę na wodzie. Na dwukilometrowym odcinku pomiędzy Góreckiem Kościelnym a Starym  przeszliśmy ścieżką dydaktyczną wzdłuż doliny rzeki Szum. Teren ten objęty jest rezerwatem.

Przez całą wędrówkę otaczały nas malownicze krajobrazy Roztocza. I tak przeszliśmy aż 18 kilometrów. Pogoda i humory dopisywały nam cały czas.

Zapraszamy na kolejną wędrówkę ?