Rajd szkolnego koła PTTK

13 listopada 2021 roku członkowie naszego szkolnego koła turystycznego wyruszyli na Wzgórza Rymanowskie.  Wędrówkę rozpoczęliśmy od uzdrowiska Iwonicz Zdrój.  Szlak prowadził nas doliną potoku Bełkotka do jego źródeł. Bełkotka to pomnik przyrody z najwcześniej opisanym źródłem wody mineralnej. Z głębi źródła wydobywa się gaz ziemny. Od dźwięku, jaki towarzyszy wydostawaniu się gazu, pochodzi nazwa źródełka.

Dalej zdobyliśmy górę Przedziwną, a potem Żabią, z której rozpościerał się przepiękny widok na górę Cergowa – szczyt Beskidu Dukielskiego. Po przerwie ruszyliśmy na Przymiarki, gdzie na pięknej, widokowej polanie pan Marcin opowiadał nam ciekawostki o tym miejscu. Następnie zaczęliśmy schodzić do Rymanowa Zdroju. Na dole spróbowaliśmy wód mineralnych o słonawym smaku, kupiliśmy pamiątki i dotarliśmy do autokaru.

Cały dzień towarzyszyła nam słoneczna choć wietrzna pogoda.

Gratulujemy naszym młodym turystom, którzy po raz pierwszy byli na rajdzie, mamy nadzieję, że nie ostatni.